Nationale Compliance Benchmark Telemarketing 2023
Wij kijken al ruim tien jaar mee onder de motorkap bij de grote adverteerders van Nederland. Op weekbasis controleren wij onder andere hun telemarketinggesprekken door mee te luisteren of na te bellen. Wij ontvangen honderdduizenden telemarketing en klantenservice gesprekken per week, hieruit nemen wij een steekproef en deze gesprekken beoordelen wij op kwaliteit en compliance aspecten. De uitkomsten van de controles geven adverteerders, overheidsinstanties en uitvoerende partijen inzicht in en grip op hun marketingkanalen en klantenservice en geven handvatten voor verbeteringen.
Waarom deze benchmark?
Inmiddels zitten vrijwel alle call centers in Nederland bij ons in de monitoring. Dit resulteert in waardevolle informatie over compliance in telemarketing, deze delen wij geaggregeerd met u in onze benchmark. Telemarketing blijft een belangrijk contactkanaal voor profit en non-profit organisaties. Maar het is ook een kanaal dat door het persoonlijke karakter consumentenirritatie kan veroorzaken. Veel adverteerders erkennen het belang van kwalitatieve en duurzame inzet van direct marketing en controleren hun uitvoerende partijen hierop. Dit werpt vruchten af. En dat verhaal mag ook verteld worden.
Benieuwd naar de resultaten van 2021-2023?
De belangrijkste resultaten uit de telemarketing benchmark zijn te vinden de infographic. De volledige benchmark rapportage is exclusief voor DMCC klanten en relaties aan te vragen via het formulier hieronder.