Leadwerving is belangrijk voor sales. Maar de markt van lead leveranciers is niet altijd even transparant. De wet en de toezichthouder stellen strenge eisen aan toestemming voor leadwerving.

In een affiliate onderzoek bekijkt DMCC de mate waarin wet- en regelgeving wordt nageleefd:
- in de uiting/het leadconcept: Op campagneniveau bekijken de auditors bijvoorbeeld of de toestemming voor het verstrekken van een e-mailadres vrij, specifiek en op informatie berustend is.
- door de leverancier: Op locatie bekijken onze auditors of compliance aantoonbaar in bedrijfsprocessen is belegd. Kan toestemming bijvoorbeeld worden aangetoond en zijn er wettelijke bewaartermijnen geïmplementeerd.
De resultaten worden teruggekoppeld in een non compliance detail rapport (NCDR).
Wij werken o.a. voor:





DMCC weet privacy leuk te maken. Door met veel enthousiasme en praktijkvoorbeelden de materie in normale mensentaal uit te leggen. Leontien en haar collega’s komen altijd hun afspraken na en doen dit op een persoonlijke en doortastende wijze
Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton

Onze DMCC Remote Privacy Officer is echt betrokken bij onze organisatie en helpt ons met het vinden van praktische en haalbare oplossingen voor privacy vraagstukken.
Vogelbescherming Nederland

DMCC snapt privacy en marketing. Ze weten wat niet mag, en kijken naar wat er wél kan. Met onze DPO kunnen we flexibel gebruik maken van deze expertise.
Decathlon Nederland

Ik werk al bijna 10 jaar met DMCC samen. DMCC heeft ons in deze periode zeer bruikbare handvatten gegeven om onze compliance processen naar een hoger plan te tillen. Dit is en blijft een continu proces. DMCC laat zich in dit proces zien als een echte partner waar je bijna letterlijk 24 uur per dag terecht kan voor raad of voor het beantwoorden van vragen.
Goede Doelen Loterijen

Hele prettige samenwerking waarin veel ruimte is voor onze specifieke wensen, zoals reports en inzichten. Een ervaren sparringpartner die meedenkt om de next step te maken en ons proactief informeert over veranderingen in wet- en regelgeving. En altijd bereid en bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Grote passie voor het vak, de branche en de klant.
Vattenfall

Meer weten over dit onderwerp?
Dit schreven wij over Affiliate audit
Spaanse bank krijgt boete van 6 miljoen euro voor overtreden AVG De Spaanse privacytoezichthouder AEPD heeft de Spaanse CaixaBank een boete van in totaal 6 miljoen euro opgelegd voor het overtreden van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Het is de hoogste boete die de Spaanse databeschermingsautoriteit ooit heeft opgelegd.AP-voorzitter: smartengeld bij misbruik persoonsgegevens moet regel zijn Mensen van wie de persoonsgegevens zijn misbruikt of waarbij er op een andere manier sprake is van schendingen met privédata moeten in de regel smartengeld krijgen, zo stelt Aleid Wolfsen, voorzitter van de Autoriteit Persoonsgegevens. Hij roept de regering op dit duidelijk in een wetsvoorstel vast te leggen.