In de contactanalyse colportage zoals straatverkoop of door to door verkoop ook wel genoemd wordt, bellen onze analisten aan de deur of op straat geworven klanten en donateurs na.

Contactanalyse colportage
Wat kan wel en wat wilt u niet bij face to face verkoop.

Door het stellen van vragen over de aan de deur gevoerde gesprekken, beoordelen wij deze op compliance. We hanteren verschillende business rules die zijn afgeleid uit de Telecomwet, Algemene Verordening Gegevensbescherming en de wetgeving voor Koop op Afstand. Voor bepaalde sectoren kijken we nog specifieker, bijvoorbeeld naar het “Aanbod op Maat” in energiewerving. De controle items hebben een eigen weging in een uiteindelijke compliance score. De resultaten worden wekelijks teruggekoppeld in de compliance monitor.
Dit stelt u in staat:
- per wervingsbureau gericht te kunnen sturen en verbeteren;
- te benchmarken tussen uw wervingsbureaus;
- gemiddelde prestaties weer te geven en dit marktgemiddelde af te zetten tegen individuele scores van de wervingsbureaus.
Voor goede doelen hebben wij een collectieve Direct Dialogue audit
Wij werken o.a. voor:





Onze DMCC Remote Privacy Officer is echt betrokken bij onze organisatie en helpt ons met het vinden van praktische en haalbare oplossingen voor privacy vraagstukken.
Vogelbescherming Nederland

Ik werk al bijna 10 jaar met DMCC samen. DMCC heeft ons in deze periode zeer bruikbare handvatten gegeven om onze compliance processen naar een hoger plan te tillen. Dit is en blijft een continu proces. DMCC laat zich in dit proces zien als een echte partner waar je bijna letterlijk 24 uur per dag terecht kan voor raad of voor het beantwoorden van vragen.
Goede Doelen Loterijen

DMCC weet privacy leuk te maken. Door met veel enthousiasme en praktijkvoorbeelden de materie in normale mensentaal uit te leggen. Leontien en haar collega’s komen altijd hun afspraken na en doen dit op een persoonlijke en doortastende wijze
Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton

DMCC snapt privacy en marketing. Ze weten wat niet mag, en kijken naar wat er wél kan. Met onze DPO kunnen we flexibel gebruik maken van deze expertise.
Decathlon Nederland

Hele prettige samenwerking waarin veel ruimte is voor onze specifieke wensen, zoals reports en inzichten. Een ervaren sparringpartner die meedenkt om de next step te maken en ons proactief informeert over veranderingen in wet- en regelgeving. En altijd bereid en bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Grote passie voor het vak, de branche en de klant.
Vattenfall

Meer weten over dit onderwerp?
Dit schreven wij over Contactanalyse colportage
Nieuwe consumentenregels voor online verkopen in aantocht Emiko Alblas Online winkelen is niet meer weg te denken uit ons straatbeeld. Met als gevolg dat online misleiding een steeds grotere rol speelt. Na de Leidraad Bescherming online consument van de ACM komt ook de Europese Unie met aangescherpte regels voor online verkoop. Per 28 mei a.s. treedt de Moderniseringsrichtlijn in werking met regels om de consumentenbescherming en het vertrouwen van de consumenten in online kopen te verbeteren. U mag immers de consument wel verleiden maar zeker niet misleiden. Wij sommen de belangrijkste veranderingen voor u op.Resultaten Collectieve audit direct dialogue & telemarketing i.s.m. Goede Doelen Nederland Leontien Daum Eind januari was het zover; de resultaten van de collectieve audit direct dialogue en telemarketing zijn gepresenteerd aan de deelnemende goede doelen die in grote getalen aanwezig waren. De collectieve audit wordt jaarlijks uitgevoerd in samenwerking met Goede Doelen Nederland.