DMCC controleert bij uw leveranciers zoals call centers, straatwerving, mediabureaus of data privacy, telecom en koop op afstand regels aantoonbaar worden nageleefd. Dat geeft grip: u kunt tijdig sturen én u heeft alle managementinformatie snel voorhanden. Bovendien kunt u compliance aantonen wanneer toezichthouders daarom vragen.
Klantcontact compliance
Audit uw leverancier op compliance
- Contactanalyse telemarketing
- Contactanalyse colportage
- Contactanalyse inbound sales
- Locatie-audit telemarketing
- Locatie-audit Direct Dialogue
- Affiliate audit
- Mystery shops
- Systeem audit (ICT)
- Leveranciersaudit

Wat wij doen
DMCC biedt een uitgebreid dienstenportfolio op het gebied van compliance bij klantcontact.
Onze organisatie heeft een ervaren kijk op de praktijk van klantcontact. Wij weten ook waar de risico’s zich bevinden en kunnen deze met een uitgekiend programma voor u beheersen.
Wij weten exact hoe processen behoren te zijn ingericht om compliant te zijn bij:
- facilitaire en inhouse contact centers
- online prijsvergelijkers/wederverkopers
- leadgeneratie en affiliate marketing bureaus
- fieldmarketing bureaus (door to door, straat- en evenementenwerving)
- mediabureaus
- verkoop via retail

Compliance Monitor
Met DMCC haalt u de expertise in huis om grip en controle te verkrijgen op naleving van wet- en regelgeving in uw klantcontactprocessen.
Bovendien verschaffen wij u met onze Compliance Monitor ® real time inzicht in de mate waarin uw in- en externe wervingprocessen compliant worden uitgevoerd. Een absolute “must have” voor nu en in de toekomst. U houdt grip, heeft daarbij alle management informatie real time voorhanden en u kunt compliance aantonen wanneer de toezichthouder zich bij u meldt.
Meer weten over dit onderwerp?
Dit schreven wij over Klantcontact compliance
AP: veel websites vragen op onjuiste wijze toestemming voor plaatsen tracking cookies De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een controle uitgevoerd bij circa 175 websites van onder meer webshops, gemeenten en media of zij voldoen aan de eisen die aan het plaatsen van tracking cookies worden gesteld. Bijna de helft van de websites die gebruik maken van tracking cookies voldoet niet aan de toestemmingsvereisten. Nagenoeg alle gecontroleerde webshops voldoen hier niet aan. De organisaties achter deze websites hebben van de AP een brief ontvangen waarin zij worden opgeroepen hun werkwijze indien nodig aan te passen. Op korte termijn start de AP een onderzoek naar de vraag of er op rechtmatige wijze gebruik wordt gemaakt van cookies.Klantcontact is de nieuwe merkbeleving Waar de klantenservice vroeger vooral als cost center werd gezien, erkennen steeds meer bedrijven het als value center. Voor United Airlines was het een harde les toen de slechte ervaring van een passagier viraal ging en leidde tot een daling van 1,4 miljard in de aandelen.OnlineRetailer magazine vroeg Arjen van Eeuwen, directeur DMCC, over de rol van klantcontact in de nieuwe merkbeleving.‘100.000 computers, waaronder die van ziekenhuizen, vatbaar voor datalek’ Veel Nederlandse bedrijven hebben hun ICT niet op orde, daardoor zijn 100.000 computers vatbaar voor datalekken. Dat vertellen ICT-experts in een video die YouTuber Sven van der Meulen vrijdag op YouTube heeft gezet. Door een beveiligingsissue in Windows-computers kan "de gemiddelde ICT-student op het mbo" inbreken in de computers.