Leadwerving audit

Grip op online leadwerving

Veel organisaties weten niet waar hun leads worden ingekocht. Ze weten niet hoe toestemming gevraagd is om een consument te bellen of mailen met een aanbod. Ook is onduidelijk in welke winacties de opt-in wordt gevraagd en of dat actiemechanisme wel klopt. En dat is een risico. DMCC helpt organisaties dit risico te vermijden door leadwerving te controleren op compliance en kwaliteit. Zo weet u exact waar de consument ‘ja’ tegen heeft gezegd.

Neem contact met ons op.

DMCC bekijkt of en in hoeverre alle toepasselijke wet- en regelgeving wordt nageleefd in online leadwerving. Denk hierbij niet alleen aan de AVG en de Telecomwet, maar ook aan de Gedragscode Promotionele Kansspelen en de regels uit ons Burgerlijk Wetboek (BW) over oneerlijke handelspraktijken en misleidende reclame. Wij bekijken de mate waarin wet- en regelgeving wordt nageleefd:

  • in de uiting/het leadconcept: op campagneniveau bekijken de auditors bijvoorbeeld of de toestemming voor het verstrekken van een e-mailadres en telefoonnummer vrij, specifiek en op informatie berustend is.
  • door de leverancier: op locatie bekijken onze auditors of compliance aantoonbaar in bedrijfsprocessen is belegd. Kan toestemming bijvoorbeeld worden aangetoond en zijn er wettelijke bewaartermijnen geïmplementeerd.

De resultaten worden teruggekoppeld in een non compliance detail rapport (NCDR).

Wij werken o.a. voor:

DMCC weet privacy leuk te maken. Door met veel enthousiasme en praktijkvoorbeelden de materie in normale mensentaal uit te leggen. Leontien en haar collega’s komen altijd hun afspraken na en doen dit op een persoonlijke en doortastende wijze

Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton
Plaatje of logo voor Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton
DMCC snapt privacy en marketing. Ze weten wat niet mag, en kijken naar wat er wél kan. Met onze DPO kunnen we flexibel gebruik maken van deze expertise.

Decathlon Nederland
Plaatje of logo voor Decathlon Nederland
Onze DMCC Remote Privacy Officer is echt betrokken bij onze organisatie en helpt ons met het vinden van praktische en haalbare oplossingen voor privacy vraagstukken.

Vogelbescherming Nederland
Plaatje of logo voor Vogelbescherming Nederland
Ik werk al bijna 10 jaar met DMCC samen. DMCC heeft ons in deze periode zeer bruikbare handvatten gegeven om onze compliance processen naar een hoger plan te tillen. Dit is en blijft een continu proces. DMCC laat zich in dit proces zien als een echte partner waar je bijna letterlijk 24 uur per dag terecht kan voor raad of voor het beantwoorden van vragen.

Goede Doelen Loterijen
Plaatje of logo voor Goede Doelen Loterijen
Hele prettige samenwerking waarin veel ruimte is voor onze specifieke wensen, zoals reports en inzichten. Een ervaren sparringpartner die meedenkt om de next step te maken en ons proactief informeert over veranderingen in wet- en regelgeving. En altijd bereid en bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Grote passie voor het vak, de branche en de klant.

Vattenfall
Plaatje of logo voor Vattenfall

Meer weten over dit onderwerp?

Dit schreven wij over Leadwerving audit

Bekijk alle berichten

Wilt u dit nieuws maandelijks in uw postvak?