De DMCC Online Compliance Check bekijkt of en in hoeverre privacywetgeving en de wetgeving voor Koop op Afstand wordt nageleefd in online marketing en wervingskanalen.

Online is voor veel organisaties een onmisbare schakel in de bedrijfsvoering: via de website, e-mail, display advertising, social media- en messengerdiensten doen zij aan marketing en fondsenwerving. Voor organisaties is het van belang grip te houden op hun online gegevensverzameling en werving en de partijen die zij hierbij inschakelen. De check geeft aan hoe compliant online wordt gecommuniceerd en geworven en identificeert welke verbeterpunten er zijn.
Wij werken o.a. voor:





Ik werk al bijna 10 jaar met DMCC samen. DMCC heeft ons in deze periode zeer bruikbare handvatten gegeven om onze compliance processen naar een hoger plan te tillen. Dit is en blijft een continu proces. DMCC laat zich in dit proces zien als een echte partner waar je bijna letterlijk 24 uur per dag terecht kan voor raad of voor het beantwoorden van vragen.
Goede Doelen Loterijen

DMCC snapt privacy en marketing. Ze weten wat niet mag, en kijken naar wat er wél kan. Met onze DPO kunnen we flexibel gebruik maken van deze expertise.
Decathlon Nederland

Onze DMCC Remote Privacy Officer is echt betrokken bij onze organisatie en helpt ons met het vinden van praktische en haalbare oplossingen voor privacy vraagstukken.
Vogelbescherming Nederland

DMCC weet privacy leuk te maken. Door met veel enthousiasme en praktijkvoorbeelden de materie in normale mensentaal uit te leggen. Leontien en haar collega’s komen altijd hun afspraken na en doen dit op een persoonlijke en doortastende wijze
Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton

Hele prettige samenwerking waarin veel ruimte is voor onze specifieke wensen, zoals reports en inzichten. Een ervaren sparringpartner die meedenkt om de next step te maken en ons proactief informeert over veranderingen in wet- en regelgeving. En altijd bereid en bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Grote passie voor het vak, de branche en de klant.
Vattenfall

Meer weten over dit onderwerp?
Dit schreven wij over Online compliance check
Consumentenbond wil meer regels om privacy van kinderen te beschermen De privacy van kinderen wordt onvoldoende beschermd met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), concludeert de Consumentenbond na onderzoek. De belangenvereniging vindt dat er aanvullende regels nodig zijn en overhandigde daarom donderdag een rapport aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).Gebruik Mailchimp is overtreding van de AVG in Duitsland Een privacytoezichthouder uit Beieren heeft geoordeeld dat een organisatie geen gebruik mag maken van Mailchimp voor het sturen van e-mail, omdat hiermee onrechtmatig e-mailadressen worden doorgegeven buiten de EU. In de data-driven marketingsector wordt veel gebruik gemaakt van cloudoplossingen als Mailchimp, die data opslaan buiten de EU. In dit artikel licht Matthias De Bruyne toe wat de consequenties hiervan kunnen zijn.