Tijdens een privacy audit controleert DMCC of wetgeving is geïmplementeerd in organisatieprocessen en of de basisprincipes voor een eerlijke en zorgvuldige verwerking van persoonsgegevens worden nageleefd. De resultaten geven inzicht in de bestaande en ontbrekende privacy- en informatiebeveiligingsmaatregelen en hun doeltreffendheid.

De audit richt zich op het gebruik van persoonsgegevens voor marketing, verkoop, fondsenwerving en profilering: van verzamelen tot vernietigen, online en offline, van ingang tot uitgang. De uitkomsten geven u inzicht en verschaffen een gedetailleerde momentopname van waar uw organisatie staat op het gebied van privacycompliance. De audit geeft ook aan welke er zijn. Indien gewenst helpen onze consultants deze te implementeren. Benieuwd geworden? Vraag een gratis consult aan.
Wij werken o.a. voor:





DMCC weet privacy leuk te maken. Door met veel enthousiasme en praktijkvoorbeelden de materie in normale mensentaal uit te leggen. Leontien en haar collega’s komen altijd hun afspraken na en doen dit op een persoonlijke en doortastende wijze
Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton

Ik werk al bijna 10 jaar met DMCC samen. DMCC heeft ons in deze periode zeer bruikbare handvatten gegeven om onze compliance processen naar een hoger plan te tillen. Dit is en blijft een continu proces. DMCC laat zich in dit proces zien als een echte partner waar je bijna letterlijk 24 uur per dag terecht kan voor raad of voor het beantwoorden van vragen.
Goede Doelen Loterijen

Onze DMCC Remote Privacy Officer is echt betrokken bij onze organisatie en helpt ons met het vinden van praktische en haalbare oplossingen voor privacy vraagstukken.
Vogelbescherming Nederland

DMCC snapt privacy en marketing. Ze weten wat niet mag, en kijken naar wat er wél kan. Met onze DPO kunnen we flexibel gebruik maken van deze expertise.
Decathlon Nederland

Hele prettige samenwerking waarin veel ruimte is voor onze specifieke wensen, zoals reports en inzichten. Een ervaren sparringpartner die meedenkt om de next step te maken en ons proactief informeert over veranderingen in wet- en regelgeving. En altijd bereid en bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Grote passie voor het vak, de branche en de klant.
Vattenfall

Meer weten over dit onderwerp?
Dit schreven wij over Privacy audit
Consumentenbond wil meer regels om privacy van kinderen te beschermen De privacy van kinderen wordt onvoldoende beschermd met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), concludeert de Consumentenbond na onderzoek. De belangenvereniging vindt dat er aanvullende regels nodig zijn en overhandigde daarom donderdag een rapport aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).Gebruik Mailchimp is overtreding van de AVG in Duitsland Een privacytoezichthouder uit Beieren heeft geoordeeld dat een organisatie geen gebruik mag maken van Mailchimp voor het sturen van e-mail, omdat hiermee onrechtmatig e-mailadressen worden doorgegeven buiten de EU. In de data-driven marketingsector wordt veel gebruik gemaakt van cloudoplossingen als Mailchimp, die data opslaan buiten de EU. In dit artikel licht Matthias De Bruyne toe wat de consequenties hiervan kunnen zijn.