Klantcontactprocessen goed inrichten is één ding. Maar compliance gaat verder dan dat: het betreft iedereen die met klanten contact heeft of met persoonlijke data werkt. Dat is helemaal nu, met de wetgeving die steeds complexer wordt, relevant. Zorg ook dat uw organisatie zich bewust is van wat kan en mag op het gebied van privacy en consumentenbescherming. Vraag een gratis consult aan om de mogelijkheden voor uw organisatie te bespreken.
Training en opleiding
Compliant denken én doen

Wat wij doen
Praktijkgerichte trainingen en opleidingen maken uw medewerkers bekend met de wetgeving voor privacy en consumentenbescherming. Voor iedere medewerker hebben wij een geschikte training of opleiding: van management tot klantenservice, callcenter en ICT-servicedesk. Altijd up-to-date en passend bij uw praktijk.
Meer weten over dit onderwerp?
Dit schreven wij over Training en opleiding
Nederland tweede van Europa in aantal gemelde datalekken sinds invoering AVG Nederland staat met 66.527 incidenten op de tweede plek met het hoogst aantal gemelde datalekken in Europa sinds de invoering van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in mei 2018. Alleen Duitsland deed meer officiële meldingen van datalekken (77.747). Dit becijferde internationaal advocatenkantoor DLA Piper in het jaarlijkse rapport over geldboetes en datalekken.EU-privacytoezichthouders publiceren 18 voorbeelden van datalekken De privacytoezichthouders van de Europese Unie, verenigd in de EDPB, hebben nieuwe richtlijnen gepubliceerd waarin ze achttien voorbeelden van datalekken geven en hoe organisaties hiermee om moeten gaan. Het Europees Comité voor gegevensbescherming (EDPB) is een orgaan waarin alle nationale privacytoezichthouders uit de Europese Unie samenwerken bij hun toezicht op de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).DMCC update: Tweede Kamer voorstander van opt-in telemarketing Jitty van Doodewaerd De wetswijziging van de Telecommunicatiewet is vandaag plenair besproken in de Tweede Kamer. Het wetsvoorstel heeft als doel om ongevraagde communicatie door middel van telemarketing alleen nog toe te staan op basis van opt-in (toestemming). Bellen met eigen klanten mag onder voorwaarden nog wel. Het voorstel heeft steun van de voltallige Kamer. Er wordt wel gepleit voor een brede uitleg van het begrip klant voor goede doelen. De Kamer is daarnaast voorstander voor het stellen van een duidelijke termijn aan de klantrelatie via een AMvB.