Ga naar de inhoud

Telefonisch klantcontact: omgaan met verbale irritatie, agressie

Hebben uw verkoop of service medewerkers ook wel eens te maken met consumentenirritatie naar aanleiding van hun klantcontact? Of hebben consumenten het idee dat zij worden misleid? Vanuit de zelfregulering wordt u verplicht om er zorg voor te dragen dat uw medewerkers worden getraind op gesprekstechnieken ter beheersing van consumentenirritatie bij telemarketing. Wij bieden een klassikale training aan waar wij uw medewerkers klaarstomen voor het contact met uw klanten.

Ronalda van Roekel
Karlijn Terheijden
Jitty van Doodewaerd

Prangende vraag?

Onze experts beantwoorden uw vraag binnen één werkdag

Stel uw vraag

Klassikale training

Wat ga ik leren tijdens deze training?

Deze interactieve klantcontact training helpt uw medewerkers bij het voorkomen van irritatie en misleiding bij de consument. Aan de hand van veelvoorkomende praktijksituaties gaan de trainers in gesprek met uw medewerkers, zorgen zij voor inzicht in hun eigen gedrag, welk effect dit heeft en hoe zij dit positief kunnen veranderen. Ook worden er gesprekstechnieken klantenservice toegelicht. Naast praktijkvoorbeelden komt ook de theorie van de Telecommunicatiewet en de AVG aan bod zodat alle regels weer zijn opgefrist.

DMCC Group - Audits 3

Welke onderwerpen worden behandeld?

Tijdens de interactieve training ‘Telefonisch klantcontact: omgaan met verbale irritatie, agressie’ worden de volgende onderwerpen besproken:

  • Praktijkvoorbeelden van misleiding en irritatie
  • Consumentenirritatie & gesprekstechnieken
  • Klachten bij Consuwijzer
  • Transparante & eerlijke communicatie
  • Do’s en don’ts
DMCC Group - Training 4

Praktisch & laagdrempelig

Voorkomen is beter dan genezen, zorg ervoor dat u beschikt over aantoonbare kennis van de huidige wet- en regelgeving. Zo beschermt u het kostbare vertrouwen dat u van uw klanten krijgt.

  • Altijd up-to-date
  • Uw medewerkers aantoonbaar getraind
  • Opgezet vanuit praktijkervaring

De WWJZ trainingen worden al veelvuldig ingezet voor het trainen van agents, wervers en klantenservicemedewerkers of om het algemene privacy bewustzijn op de werkvloer  te verhogen.

Mag ik klanten na een online aankoop automatisch aanmelden voor de nieuwsbrief?
Jitty van Doodewaerd
Ja dat kan, maar u moet wel voldoen aan een aantal voorwaarden.
Mag ik sms-donaties nabellen?
Jitty van Doodewaerd
Indien er sprake is van een klantrelatie wel, u dient zich wel aan bepaalde regels te houden.

Heeft u een prangende vraag?

Onze experts beantwoorden uw vraag gratis binnen één werkdag.

Stel uw vraag

Consumentenirritatie door telefonisch contact voorkomen?

Bespreek de mogelijkheden voor uw organisatie.

Neem contact op