Training telemarketing medewerkers

Voorkom irritatie en misleiding bij de consument

Hebben uw telemarketing medewerkers ook wel eens te maken met consumentenirritatie naar aanleiding van hun telefoontje? Of hebben consumenten het idee dat zij worden misleid? Vanuit de Gedragscode Telemarketing wordt u verplicht om er zorg voor te dragen dat uw medewerkers worden getraind op gesprekstechnieken ter beheersing van consumentenirritatie bij telemarketing. Met onze training ‘Voorkom irritatie en misleiding bij de consument’ trainen wij uw medewerkers hierin.

Neem contact met ons op.

Deze interactieve training helpt uw medewerkers bij het voorkomen van irritatie en misleiding bij de consument. Aan de hand van veelvoorkomende praktijksituaties gaan wij in gesprek met uw medewerkers , zorgen wij voor inzicht in hun eigen gedragen, welk effect dit heeft en hoe zij dit positief kunnen veranderen. Naast praktijkvoorbeelden komt ook de theorie van de Telecommunicatiewet en de AVG aan bod zodat alle regels weer zijn opgefrist.

De inhoud van de training:

  • Praktijkvoorbeelden van misleiding en irritatie
  • Veel ruimte voor discussie
  • Overview theorie
    • Telecommunicatiewet: opt-in regime & recht van verzet
    • AVG: toestemming vs. gerechtvaardigd belang
    • Consumentenirritatie & gesprekstechnieken
      • Klachten bij Consuwijzer
      • Transparante & eerlijke communicatie
      • Do’s en don’ts

Wij werken o.a. voor:

DMCC weet privacy leuk te maken. Door met veel enthousiasme en praktijkvoorbeelden de materie in normale mensentaal uit te leggen. Leontien en haar collega’s komen altijd hun afspraken na en doen dit op een persoonlijke en doortastende wijze

Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton
Plaatje of logo voor Nationaal Jeugdfonds Jantje Beton
Ik werk al bijna 10 jaar met DMCC samen. DMCC heeft ons in deze periode zeer bruikbare handvatten gegeven om onze compliance processen naar een hoger plan te tillen. Dit is en blijft een continu proces. DMCC laat zich in dit proces zien als een echte partner waar je bijna letterlijk 24 uur per dag terecht kan voor raad of voor het beantwoorden van vragen.

Goede Doelen Loterijen
Plaatje of logo voor Goede Doelen Loterijen
Onze DMCC Remote Privacy Officer is echt betrokken bij onze organisatie en helpt ons met het vinden van praktische en haalbare oplossingen voor privacy vraagstukken.

Vogelbescherming Nederland
Plaatje of logo voor Vogelbescherming Nederland
DMCC snapt privacy en marketing. Ze weten wat niet mag, en kijken naar wat er wél kan. Met onze DPO kunnen we flexibel gebruik maken van deze expertise.

Decathlon Nederland
Plaatje of logo voor Decathlon Nederland
Hele prettige samenwerking waarin veel ruimte is voor onze specifieke wensen, zoals reports en inzichten. Een ervaren sparringpartner die meedenkt om de next step te maken en ons proactief informeert over veranderingen in wet- en regelgeving. En altijd bereid en bereikbaar voor inhoudelijke vragen. Grote passie voor het vak, de branche en de klant.

Vattenfall
Plaatje of logo voor Vattenfall

Meer weten over dit onderwerp?

Dit schreven wij over Training telemarketing medewerkers

Bekijk alle berichten

Wilt u dit nieuws maandelijks in uw postvak?