Ga naar de inhoud

Opt-in & opt-out systeem

Een opt-in en opt-out zijn termen uit de marketing. Ze worden gebruikt om aan te geven of je als organisatie toestemming nodig hebt om een consument via een bepaald kanaal te benaderen (opt-in) of dat dit niet nodig is en je een consument mag benaderen tot zij zich afmeldt (opt-out).

 

Op basis van de Telecommunicatiewet zijn het versturen van commerciële e-mails, telemarketing en cookie marketing opt-in. Let hierbij op, dat je als organisatie de consumenten hierover juist informeert en ook recht van bezwaar aanbiedt. Volgens de AVG moeten organisaties aan hun verantwoordingsplicht voldoen waarbij de aantoonbaarheid van toestemming en transparantie vereist is.

 

Hieronder vertellen wij u alles over de opt-in en opt-out. Is uw vraag nog niet beantwoord? Stel deze dan aan onze experts en wij beantwoorden deze binnen twee werkdagen.

Arjen van Eeuwen
Jitty van Doodewaerd
Emiko Alblas

Heeft u een vraag over het opt-in & opt-out systeem?

Bekijk de veelgestelde vragen of stel uw vraag aan onze experts.

Stel uw vraag

Veelgestelde vragen

Is uw vraag nog niet beantwoord?

Stel uw vraag over het opt-in & opt-out systeem aan onze experts.

Stel uw vraag