Ontmoet collega's van Arjen van Eeuwen:
Auteur archief: Arjen van Eeuwen
-
Grip op kwaliteit in het gemeentelijk contact centrum: De Net Citizen Score© Arjen van Eeuwen Uit het onderzoek van TQIS naar kwaliteitsmonitoring bij gemeenten blijkt dat dit instrument nog maar beperkt wordt ingezet. Bij de gemeenten die wel gesprekskwaliteit meten, was ook ruimte voor verbetering. Met en voor gemeenten ontwikkelde TQIS daarom de afgelopen periode de Net Citizen Score: een gestandaardiseerde checklist die toepasbaar is op klantcontact binnen de gemeentelijke klantcontact centra. -
Voorkom een wildgroei aan uitbelnummers: reputy management uitbelnummers Arjen van Eeuwen Als u telemarketing bedrijft, bent u verplicht om uit te bellen met een herkenbaar nummer. Hoe lang een organisatie dit nummer mag gebruiken of hoeveel nummers een organisatie mag aanwenden voor telemarketing is niet vastgelegd. Zo worden voor sommige adverteerders veel nummers ingezet. Dit veelal vanuit de gedachte dat als men wisselt van nummer, de kans groter is dat de consument wordt bereikt. Soms hebben adverteerders weinig zicht op of en hoe vaak dit nu gebeurt. Daarom biedt DMCC reputy management voor uitbelnummers. -
Let op privacy bij de inzet van social media en chatbots voor klantenservice Arjen van Eeuwen Organisaties in Nederland zien hun online platform als belangrijkste touchpoint met potentiële klanten. Daar worden consumenten immers getriggerd om het product te kopen of de dienst af te nemen. Maar het klantcontact vindt niet alleen online plaats. Belangrijke kanalen voor een goede klantbeleving zijn ook het contact via telefoon, e-mail, Whatsapp en SMS. Ook chatbots maken een opmars. Er kleven wel wat privacyaspecten aan die u in de gaten moet houden. -
Slecht klantcontact weegt zwaarder dan een goed product, en nu? Arjen van Eeuwen Wist u dat de klantenservice voor ruim 60% van de mensen bepaalt hoe tevreden ze zijn over uw organisatie? En dat slecht klantcontact voor veel mensen zwaarder weegt dan een goed product? Reden genoeg om de klantenservice in 2022 nog eens onder de loep te nemen. TQIS, onderdeel van de DMCC Group, verzorgt kwaliteitsmetingen op klantcontact. In dit artikel geven we aan waar u op moet letten. -
Nieuwe training: voorkom irritatie en misleiding bij de consument Arjen van Eeuwen Hebben uw telemarketing medewerkers ook wel eens te maken met consumentenirritatie naar aanleiding van hun telefoontje? Of hebben consumenten het idee dat zij worden misleid? Vanuit de Gedragscode Telemarketing wordt u verplicht om er zorg voor te dragen dat uw medewerkers worden getraind op gesprekstechnieken ter beheersing van consumentenirritatie bij telemarketing. Met onze nieuwe training ‘Voorkom irritatie en misleiding bij de consument’ trainen wij uw medewerkers hierin. -
Enorme toename recht van verzet inschrijvingen bij telemarketing Arjen van Eeuwen Het is alweer een aantal maanden geleden, de inwerkingtreding van de nieuwe Telecommunicatiewet. Daar waar vele organisaties nog bezig lijken te zijn met de implementatie van de nieuwe vereisten voor het opt-in telemarketing kanaal, zien we inmiddels al de eerste effecten van dit nieuwe regime; een significante stijging in de gehele markt van het aantal mensen dat zijn recht van verzet (RVV) uitoefent.