Ontmoet collega's van Jitty van Doodewaerd:
Auteur archief: Jitty van Doodewaerd
-
Kwartaalrapportages in nieuwe DMCC Compliance Monitor Jitty van Doodewaerd Vanaf Q4 2021 staan ook de kwartaalrapportages in de vernieuwde DMCC Compliance Monitor. In deze online rapporten staat de gemiddelde compliance score per kanaal in locatie-audits en contactanalyses voor een kwartaal. “Deze scores geven een betrouwbaar beeld van de mate waarop binnen een kanaal wet- en regelgeving wordt nageleefd. Tijdelijke pieken en dalen worden uitgebalanceerd. De kwartaalrapportages worden vaak gebruikt om compliance te rapporteren aan de directie’, aldus Arjen van Eeuwen, CEO van de DMCC Group. -
DMCC publiceert benchmark leadwerving compliance 2021 Jitty van Doodewaerd Er is ruimte voor verbetering als het op de naleving van wet- en regelgeving (compliance) in leadwerving aankomt, blijkt uit de DMCC Benchmark leadwerving compliance 2021. Voor de consument blijkt dat lang niet altijd duidelijk is wat nou precies de prijs is en hoe die wordt uitgereikt. Er wordt wel steeds beter toestemming gevraagd om consumenten die deelnemen aan een spelletje telefonisch te mogen benaderen met een aanbod. Download hier het trendrapport met de belangrijkste resultaten. Het volledige rapport is exclusief voor DMCC klanten beschikbaar. -
FAQ Telemarketing in een opt-in regime Jitty van Doodewaerd Wij organiseerden op 20 mei jl. een webinar over de nieuwe Telecommunicatiewet. Met name de introductie van de opt-in voor telemarketing leidde tot veel vragen uit de praktijk, deze hebben wij voor u op een rijtje gezet. Kon u onverhoopt niet bij ons webinar zijn en staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een mail naar info@dmcc.nl. -
Zweedse privacytoezichthouder onderzoekt gebruik Google Analytics en Facebook Connect Jitty van Doodewaerd De Zweedse privacy toezichthouder heeft aan zeven organisaties per brief vragen gesteld over het gebruik van Google Analytics en Facebook Connect op hun websites, zo valt te lezen op LinkedIn. De organisaties zijn onder meer Coop, Nelly Group en CDON. Nadat vorig jaar het Privacy Shield – de regeling waarmee de EU persoonsgegevens mag uitwisselen met de VS – door het Europese Hof van Justitie ongeldig is verklaard, staat het gebruik van Amerikaanse dienstverleners onder druk. -
Must read! FAQ telemarketing opt-in goede doelen Jitty van Doodewaerd Wij organiseerden 24 maart jl. in samenwerking met Goede Doelen Nederland een online bijeenkomst over nieuwe wet- en regelgeving op het gebied van telemarketing, e-privacy en de aanpassing van de Code Postfilter. Met name de introductie van de opt-in voor telemarketing leidde tot veel vragen uit de praktijk. We hebben ze voor u op een rijtje gezet en ze zijn ook relevant als u geen goed doel bent. Kon u er onverhoopt niet bij zijn en staat uw vraag er niet tussen, of wilt u de presentatie ontvangen? Stuur dan een mail naar info@dmcc.nl. -
Exclusief: Uitkomsten Collectieve compliance audit TM en DD voor goede doelen Jitty van Doodewaerd In fondsenwerving geldt dat als één organisatie slecht werft, iedereen er last van heeft. Daarom laten Goede Doelen aangesloten bij Goede Doelen Nederland hun direct dialogue en telemarketingactiviteiten jaarlijks auditen op compliance door DMCC. Zij erkennen al sinds lange tijd het belang van een kwalitatieve inzet van direct marketing kanalen. De resultaten van de audit 2020 laten een positief beeld zien. Naast prijs en aantallen spelen kwaliteit en compliance een steeds belangrijkere rol bij de aansturing van een bureau. Hetgeen zich vertaald in goede gemiddelde scores. Onderling laten de bureaus wel grote verschillen zien.