Ontmoet collega's van Patrick Jordens:
Auteur archief: Patrick Jordens
-
Een verbod op deur aan deur werving kan niet en dat weet de SP Patrick Jordens Volksvertegenwoordigers zullen, in hun strijd om de gunst van de kiezer, waarschijnlijk altijd kort door de bocht blijven gaan en uitspraken doen waarvan ze weten dat die lekker liggen bij de doelgroep. Maar voorgestelde wettelijke maatregelen moeten praktisch haalbaar en vooral juridisch mogelijk zijn. Zou Kamerlid Sandra Beckerman wel haar huiswerk hebben gedaan en licht ze de burger bewust verkeerd voor? -
Marketing en de termijn van de klantrelatie: het zwaard van Damocles voor de adverteerders Patrick Jordens Op 4 juli jongstleden is de internetconsultatie gestart van het concept wetsvoorstel om de telecommunicatiewet aan te passen in verband met de eerder aangekondigde maatregelen aangaande telemarketing. Dat wetsvoorstel zou naar verwachting geen verrassingen mogen bevatten. Er is immers genoeg over gezegd en geschreven het afgelopen jaar. -
Wilde Ganzen! Naming en faming… Patrick Jordens Ik ben onlangs via een straatwerver van XS Direct donateur geworden van de Stichting Wilde Ganzen. Ik liep over het plein voor het station in Utrecht en werd zo ontzettend enthousiast, ontwapenend en inhoudelijk goed onderhouden, dat ik bleef staan en heb ingestemd met donateurschap voor een mooi bedrag per maand. Daarna heb ik de directeur van XS Direct geappt om hem te feliciteren met zo’n geweldige collega. Natuurlijk draag ik Wilde Ganzen een warm hart toe en vind ik dat ze fantastisch werk doen, maar ik kan niet ontkennen dat ik de werver in kwestie haar succesje heel erg gunde. -
Fondsenwerving via telemarketing moet echt beter… Patrick Jordens Zonder dat de telemarketeer het zich realiseert, is het natuurlijk een nachtmerrie om mij te moeten bellen. Gelukkig maar dat ze het niet weten. Niet dat ik ieder woord op een weegschaaltje leg, maar ik ben wel bovenmatig geïnteresseerd in de boodschap en de toon van het gesprek. Zo belde mij vanochtend een nette dame van de “Stichting LDGVZK - Laat Dingen Gebeuren Voor Zieke Kinderen” (zo heette het goede doel natuurlijk niet echt). Vast een puik gesprek zou je verwachten, maar ze miste nogal wat kansen. De vraag is of zij daar iets aan kan doen. -
Waarom maken goede doelen zich niet druk over hun communicatiekanalen? Patrick Jordens Ontluisterend was het! Het gemak waarmee het belang van het kanaal telemarketing voor de inkomsten van goede doelen (en andere organisaties) opzij werd gezet ten faveure van de beheersing van consumentenirritatie. Van de zes Kamerleden, die aan het Algemeen Overleg van de Tweede Kamercommissie Economische Zaken en Klimaat deelnamen, hadden er vijf geen enkel probleem mee dat Staatssecretaris Mona Keijzer, zonder enig gedegen onderzoek naar de effecten op de inkomsten voor goede doelen, de opt-in bij telemarketing doorvoert. -
Staatssecretaris Keijzer vastberaden: De opt-in voor telemarketing komt er. Een bel-niet-aan-register niet. Patrick Jordens Woensdag 6 februari vond het algemene overleg (AO) van de Tweede Kamercommissie voor Economische Zaken met betrekking tot marktwerking en mededinging plaats. Daarin werd de Consumentenagenda van de Staatssecretaris, waar de opt-in voor telemarketing deel van uitmaakt, uitvoerig besproken. Vanuit het perspectief van de markt gezien was de bijdrage van Kamerlid Wörsdörfer (VVD) sterk. Verder namen Kamerleden van SP, Groenlinks, CDA, PvdA en D’66 deel aan de commissievergadering.