Het gesprek

“Met Patrick.”

“Goedemorgen met Carola Jacobse (dit is natuurlijk niet haar echte naam) van de Stichting LDGVZK. Ik ben op zoek naar mevrouw S. Zuijderwijk.”

“Die is niet aanwezig.”

“Oh dan ben ik later wel terug. Dan ben ik nog wel even verplicht u op uw rechten in Telemarketing te wijzen. Als u nog even aan de lijn blijft dan krijgt u een bandje, waarin u het recht van verzet en inschrijving in het bel me niet register wordt aangeboden. Hartelijk dank.”

“OK bedankt.”

Wat gaat er mis?

Vreemd gesprek in mijn ogen. Allereerst heet mijn vrouw al sinds 2002 geen Zuijderwijk meer. Datakwaliteit is alles in deze. Daarnaast hoeft “dat bandje” niet te worden aangeboden als er een concrete terugbelafspraak wordt gemaakt. Het bovenstaande voorbeeld illustreert heel mooi waarom. Het past niet in deze situatie. Pas als er echt een inhoudelijk gesprek wordt gevoerd moet je de rechten in telemarketing aanbieden.

Lees verder op fondsenwerving.org