Lees hieronder het volledige bericht van Ticketmaster.

——————

Op zaterdag 23 juni 2018 heeft Ticketmaster UK schadelijke software vastgesteld op een customer support product dat werd gehost door Inbenta Technologies, een externe leverancier van Ticketmaster.

Direct na de ontdekking van de schadelijke software hebben we het Inbenta-product uitgeschakeld voor alle websites van Ticketmaster.

Omdat het Inbenta-product op de websites van Ticketmaster International werd gebruikt, is het mogelijk dat persoonlijke of betalingsgegevens van sommige klanten toegankelijk waren voor een onbekende derde partij. 

We sturen je deze mail omdat je tussen September 2017 en 23 juni 2018 een ticket hebt gekocht, of hebt geprobeerd te kopen. Hoewel we geen aanwijzingen hebben dat jouw gegevens zijn getroffen, willen we je uit voorzorg op de hoogte brengen. 

Forensische teams en beveiligingsexperts werken dag en nacht om te begrijpen hoe de gegevens bloot zijn komen te liggen. 

We werken samen met de autoriteiten, evenals creditcardmaatschappijen en banken.

Wat we nu doen

– Ticketmaster heeft de website veiligheid.ticketmaster.nl in het leven geroepen om je vragen over het Inbenta-incident te beantwoorden. Als je alsnog een vraag hebt, kan je contact met ons opnemen via https://www.ticketmaster.nl/klantenservice.

– Uit voorzorg vragen we alle klanten die dit bericht ontvangen hun wachtwoord opnieuw in te stellen. Dat kan je doen door in te loggen op je account en te klikken op ‘wachtwoord vergeten’.

We raden je aan je rekeningafschriften te controleren op aanwijzingen van fraude of identiteitsdiefstal. Als je je zorgen maakt, of verdachte activiteiten in je afschriften opmerkt, neem dan contact op met de bank of het creditcardbedrijf. 

We vinden het belangrijk om jouw persoonlijke goed te beveiligen. Wij nemen de beveiliging van deze gegevens zeer serieus, en het spijt ons dan ook je dit bericht te moeten sturen.

Hartelijke groet,
Team Ticketmaster

Bron: Ticketmaster