Sector Archief: Uitgeverij
-
- Juridisch advies 3
- Auditing 2
- Monitoring 0
- Colsultancy 0
- AVG 0
- E-learning 0
-
Privacy en databeveiliging geen prio voor HR Patrick Jordens Privacy en databeveiliging bungelen onderaan het prioriteitenlijstje van HR-afdelingen. In 2018 zakt het thema zelfs nog lager op de prioriteitenlijst, zo verwachten HR-professionals. En dat is opvallend, want op 25 mei 2018 gaat de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in, ook wel General Data Protection Regulation (GDPR) geheten, waardoor organisaties moeten voldoen aan nieuwe strengere privacyregels ten aanzien van persoonsgegevens.Hoewel zij er dagelijks mee te maken hebben, weet bijna een op de tien HR-professionals (8%) niet dat de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) sinds de invoering van de meldplicht datalekken een grotere rol is gaan spelen binnen HR. Dit blijkt uit ‘HR Trends 2017-2018’, een onderzoek van HR- en salarisdienstverlener ADP Nederland en organisatieadviesbureau Berenschot en Performa Uitgeverij onder ruim 1.000 Nederlandse HR-professionals. -
ACM deelt forse telemarketingboete uit aan Lecturama Patrick Jordens De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt aan Lecturama Uitgeverij een boete op van 745.000 euro vanwege oneerlijke handelspraktijken zoals het ongevraagd toezenden van vervolgzendingen en het overtreden van de telemarketingregels. Daarnaast legt ACM een boete van 300.000 euro op aan degene die feitelijk leiding heeft gegeven aan deze overtredingen. Lecturama, een aanbieder van hobby- en verzamelpakketten, is in september 2013 gestopt met telefonische verkoop. Sinds 1 februari 2015 is het bedrijf ontbonden en in liquidatie, maar het bestaat nog wel. Daarom kan ACM gewoon een boete opleggen. -
Interview in vakblad Customerfirst Patrick Jordens Welke eisen stelt de wetgever aan de manier waarop ik contact met klanten onderhoud? En voldoe ik daaraan in outbound sales, service, op afstand en in face-to-face contact? DMCC helpt organisaties bij het zien van welke wetgeving op het klantcontact van toepassing is en hoe een organisatie hieraan in praktijk voldoet. De organisatie bestaat inmiddels vijf jaar en heeft duidelijk in een behoefte voorzien. In dit interview in vakblad Customerfirst kijkt directeur Patrick Jordens terug.