De financiële sector ligt onder een vergrootglas. Na de economische crisis moet het vertrouwen van de consument teruggewonnen worden. De overheid heeft de wetgeving aangescherpt, het toezicht is geïntensiveerd. Banken en verzekeraars moeten misschien wel meer dan welke commerciële sector ook zorgvuldig omgaan met data van hun klanten die zij inzetten voor werving en verwerken bij klantcontact. Gezien de gevoelige aard van de gegevens bestaat er een risico op claims, boetes, en merk- en reputatieschade. Een effectief compliancebeleid voor financiële dienstverleners is cruciaal.
Financials

Deze wetten en regels gelden in de financiële sector
- Wet op Financieel Toezicht
- Algemene Verordening Gegevensbescherming
- Richtsnoeren voor beveiliging van persoonsgegevens van de Autoriteit Persoonsgegevens
- Code e-mail
- Code Telemarketing
- Reclamecode Fieldmarketing
- Gedragscode promotionele kansspelen
- Wet oneerlijke handelspraktijken
- Telecommunicatiewet
Geen risico, maar rust
DMCC helpt. Door middel van scherpe analyses en adviezen over de verplichtingen rondom klantcontact en privacy en het uitvoeren van audits bij leveranciers, zoals contactcenters, fulfilmentbedrijven en post- en pakketverzenders.
Wilt u ook grip op compliance?
Wij kennen de actuele wet- en regelgeving. En zijn thuis in uw sector. We helpen u en uw organisatie graag verder.