Ga naar de inhoud

Code Fieldmarketing

Fieldmarketing is de verzamelnaam voor werving op straat en aan de deur. Het gaat dan om directe verkoop, werving van leden, abonnees of donateurs en om het uitdelen van flyers of samples. Fieldmarketing moet wel verantwoord gebeuren. Daarom zijn er regels voor opgesteld in de Reclamecode Fieldmarketing.

Verplichtingen

Wil een bedrijf fieldmarketing inzetten? Dan gelden daarvoor verschillende verplichtingen. Zo schrijft de code voor dat een werver duidelijk moet aangeven voor wie hij werft en dat hij geen aanbiedingen mag doen aan consumenten van wie hij vermoedt dat zij onder de 18 jaar zijn.

 

Voor werven aan de deur gelden bepaalde tijdstippen. Ook meldt de code dat consumenten ‘recht van verzet’ hebben. Zo moet iedere consument zich kunnen vrijwaren van deze vorm van direct marketing. Bijvoorbeeld met de Bel-niet-aan stickers van Kassa en de Consumentenbond.

Onderdeel van de Nederlandse Reclame Code

De Reclamecode Fieldmarketing is onderdeel van de Nederlandse Reclame Code en geldt daarmee voor alle bedrijven in Nederland. Als een organisatie de regels niet naleeft kunnen consumenten én concurrenten een klacht indienen bij de Stichting Reclame Code.

 

Meer weten over de regels vanuit de Reclamecode Fieldmarketing? Lees hieronder de meest gestelde vragen omtrent deze regelgeving of bekijk onze e-learnings en klassikale trainingen.

Arjen van Eeuwen
Leontien Heck-Daum
Jitty van Doodewaerd

Wat zijn de regels voor Fieldmarketing?

In onze e-learnings leggen wij dit op een begrijpelijke & praktische manier uit

Gratis versie aanvragen

Is uw vraag nog niet beantwoord?

Stel uw vraag over de Code Fieldmarketing aan onze experts.

Stel uw vraag