Goede doelen

DMCC ondersteunt goede doelen bij de controle, bewaking en naleving van wet- en regelgeving op het gebied van consumentenbescherming en privacy. Bij onze onderzoeken kijken wij door de bril van de Autoriteit Consument en Markt en Autoriteit Persoonsgegevens naar uw praktijk.

Wet- en regelgeving specifiek voor de goede doelen sector

Door het wegvallen van overheidssteun zijn goede doelen meer dan ooit aangewezen op hun eigen fondsenwerving. Tegelijkertijd staat fondsenwerving in de particuliere sector  onder druk van wet- en regelgeving. Ook de donateur verwacht professionele benadering en kent zijn rechten. Ontwikkelingen die veel invloed hebben op de wijze waarop goede doelen marketing en fondsenwerving bedrijven.

Om te waarborgen dat alle contact met donateurs compliant is zoomen de contactanalyses van DMCC specifiek in op de contactinhoudelijke verplichtingen bij donateurwerving. Voor goede doelen doen wij daarnaast compliance audits bij de interne organisatie of extern bij bijvoorbeeld telemarketingbureaus, online marketingbureaus, direct dialogue bureaus, postverzenders.

De toepasselijke wetgeving en zelfregulering voor klantcontact in de goede doelen sector:

Grip op compliance

Met DMCC haalt u de expertise in huis om grip en controle te krijgen op naleving van wet- en regelgeving, die specifiek van toepassing is op klantcontactprocessen van goede doelen. Met ons als partner heeft u managementinformatie omtrent compliance altijd realtime beschikbaar. Essentiele aantoonbare informatie, waarmee u altijd de mate van uw compliance kunt aantonen wanneer een toezichthouder daar inzicht in zou willen verkrijgen. Wij laten u ook exact zien hoe uw organisatie presteert ten opzichte van de markt. Zo heeft u aantoonbaar controle over uw contact met donateurs en laat u geen kansen onbenut. Dat noemen wij verantwoord ondernemen!

Wilt u weten hoe we dit ook voor uw organisatie mogelijk kunnen maken?
Neem dan contact met ons op. Wij maken graag kennis met u.

contact