Ga naar de inhoud

Wetten en regels voor energieverkoop  

Energie is een eerste levensbehoefte. En in de aanschaf is het een complex product. Er zijn vaste en variabele kosten, groene en grijze stroom, cash back mechanismen en bonussen voor meerjarige contracten. Geen wonder dat de wet- en regelgeving voor de energiesector de laatste jaren aanzienlijk uitgebreid en aangescherpt is.

 

Deze regels zijn erop gericht de consument meer inzicht in en controle op de aanschaf van een complex product als energie te geven. Transparantie vereisten zoals het Aanbod op Maat brengen extra vereisten met zich mee voor klantcontact en energie (weder)verkoop. WWJZ biedt een e-learning voor energieverkoop aan die alle toepasselijke wetgeving uitlegt.

Ronalda van Roekel
Karlijn Terheijden
Jitty van Doodewaerd

Wat zijn de regels voor energie- verkoop?

In onze e-learnings leggen wij dit op een begrijpelijke & praktische manier uit

Gratis versie aanvragen

E-learning

Wat ga ik leren tijdens deze training?

WWJZ legt de basisregels voor energiewerving uit in makkelijke taal. Deze regels staan verspreid in verschillende wetten, zoals het Burgerlijk Wetboek, de Code Fieldmarketing en Telemarketing. En in sectorspecifieke regelgeving zoals de gas- en elektriciteitswet en de ACM zienswijze informatievoorziening bij energieverkoop.  Onze e-learning vertaalt de juridische theorie naar de praktijk van de werver.

We geven antwoord op vragen als:

  • Wat zegt het Burgerlijk wetboek over deurwerving?
  • Heb ik een vergunning nodig voor straatwerving?
  • Welke informatieverplichtingen gelden er voor telemarketing?
  • Hoe doe ik een energie aanbod op maat?
  • En wat houden de bedenktermijn en het schriftelijkheidsvereiste in?
  • Wanneer is er sprake van misleiding in een telemarketinggesprek?
  • Wat valt precies onder een agressieve benadering?
DMCC Group - Audits

Praktisch & laagdrempelig

Voorkomen is beter dan genezen, zorg ervoor dat u beschikt over aantoonbare kennis van de huidige wet- en regelgeving. Zo beschermt u het kostbare vertrouwen dat u van uw klanten krijgt.

  • Altijd up-to-date
  • Uw medewerkers aantoonbaar getraind
  • Opgezet vanuit praktijkervaring
  • Optioneel inclusief kennistoetsen
  • Eenvoudig beheer op het Weetwatjezegt LMS

De WWJZ programma’s worden al veelvuldig ingezet voor het trainen van agents, wervers en klantenservicemedewerkers of om het algemene privacy bewustzijn op de werkvloer  te verhogen.

O nee, wij hebben te maken met een datalek! Wat moet ik nu doen?
Jitty van Doodewaerd
Hoe te handelen bij een datalek leggen wij u op een begrijpelijke manier uit in onze privacy trainingen.
Welke informatieverplichtingen gelden er voor telefonische verkoop?
Jitty van Doodewaerd
Wij leggen de basisregels voor telemarketing gemakkelijk uit en vertalen de juridische theorie naar de praktijk.

Voldoende kennis van wet- en regelgeving?

Met onze e-learning en training leggen wij wet- en regelgeving voor privacy en consumentenbescherming op een begrijpelijke en praktische manier uit.

Vraag een gratis versie aan

Meer weten over de wet- en regelgeving bij energieverkoop?

Bespreek de mogelijkheden voor uw organisatie.

Neem contact op