Ga naar de inhoud

Wetten en regels voor telefonische sales (telemarketing)

Organisaties communiceren op grote schaal aan de telefoon, face to face, online of schriftelijk met consumenten om deze aan zich te binden. Wervend en servicegericht klantcontact moet aan een toenemend aantal wettelijke eisen en andere regelgeving voldoen. De e-learning Telemarketing is geschikt voor alle telemarketingmedewerkers binnen een organisatie.

Ronalda van Roekel
Karlijn Terheijden
Jitty van Doodewaerd

Wat zijn de Telemarketing regels?

In onze e-learnings leggen wij dit op een begrijpelijke & praktische manier uit

Gratis versie aanvragen

E-learning

Wat ga ik leren tijdens deze training?

WWJZ legt de basisregels voor telemarketing uit in makkelijke taal. Deze regels staan verspreid in verschillende wetten, zoals de Telecommunicatiewet, het Burgerlijk Wetboek, de Code Telemarketing en de Algemene Verordening Gegevensbescherming.  Onze e-learning vertaalt de juridische theorie naar de praktijk van de agent.

We geven antwoord op vragen als:

  • Wat zegt de Telecommunicatiewet over telemarketing?
  • Moet ik iemand in het gesprek in staat stellen zich af te melden voor telemarketing?
  • Welke informatieverplichtingen gelden voor telefonische verkoop?
  • En wat houden de bedenktermijn en het schriftelijkheidsvereiste in?
  • Wanneer is er sprake van misleiding in een telemarketinggesprek?
  • Wat valt precies onder een agressieve benadering?
DMCC Group - Audits 3

Praktisch & laagdrempelig

Voorkomen is beter dan genezen, zorg ervoor dat u beschikt over aantoonbare kennis van de huidige wet- en regelgeving. Onze e-learning is laagdrempelig en kan onderdeel zijn van de telefoontraining van uw interne telemarketing medewerkers of van callcenter medewerkers. Zo beschermt u het kostbare vertrouwen dat u van uw klanten krijgt.

  • Altijd up-to-date
  • Uw medewerkers aantoonbaar getraind
  • Opgezet vanuit praktijkervaring
  • Optioneel inclusief kennistoetsen
  • Eenvoudig beheer op het Weetwatjezegt LMS

De WWJZ programma’s worden al veelvuldig ingezet voor het trainen van agents, wervers en klantenservicemedewerkers of om het algemene privacy bewustzijn op de werkvloer te verhogen.

O nee, wij hebben te maken met een datalek! Wat moet ik nu doen?
Jitty van Doodewaerd
Hoe te handelen bij een datalek leggen wij u op een begrijpelijke manier uit in onze privacy trainingen.
Welke informatieverplichtingen gelden er voor telefonische verkoop?
Jitty van Doodewaerd
Wij leggen de basisregels voor telemarketing gemakkelijk uit en vertalen de juridische theorie naar de praktijk.

Voldoende kennis van wet- en regelgeving?

Met onze e-learning en training leggen wij wet- en regelgeving voor privacy en consumentenbescherming op een begrijpelijke en praktische manier uit.

Vraag een gratis versie aan

Meer weten over de regels die gelden bij telemarketing?

Bespreek de mogelijkheden voor uw organisatie.

Neem contact op